lördag 21 maj 2011

Mamma flyr vardagen



Vad som var tänkt som en kulturell Tjej & NjutningsResa i Vinet & croissantens-Tecken, för att möta våren i Paris.







Blir istället en überkulturell Berlinresa med "konstsafari", Trendspaning, murinköp, kreddigt kulturliv Och massa underbar "tjejtid"

Bästisen och jag kommer ÄNTLIGEN iväg på en tjejresa på tu man hand (känns overkligt bra , när man passar upp en trottsig 1½åring 24/7 samtidigt som man lever i ett renoveringskaos).

Att Berlin varit ett av det viktigaste kulturcentra i Europa de denaste tio åren gör ju inte saken sämre. "Ett kokande kulturmecka"




När man börjar kika på vad vi skall hitta på dessa 4 dagar inser jag att det är fullkomligt löjligt hur mycket staden bjuder på i musik, konst och kulturväg! Tiden kommer inte att räcka till!



Och denna gången gjorde jag det oväntade: - Jag släppte greppet "kontrollen" (det händer aldrig) och lät S, bestämma och boka allt! Detta går ifrån allt vad denna kontrollfreakade morsa är gjord av..... I slutändand känns det ganska skönt & befriande ändå!

Vinet blir möjligen utbytt mot en och annan öl. Men man får väl offra sig ;-) "fniss"






Några bratwurst blir det inte tal om för min del i alla fall, not so girlicious (även on min darling tycker att vi skall testa schweinhaxen. Vi skippar nog det darling ;-)

Guggenheim är ett av det viktigaste målen, helt klart.

När jag njutit av Berlins Guggenheim & bockat av (done the check) det har jag bara ett Guggenheim kvar = det i Billbao (vill dit snart!).

Men nu är allt äntligen bokat. Jag kan slappna av & bara Njuta!S



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar