måndag 22 mars 2010

En vecka i Stan

Förra veckan packade Bebis, vovve och jag väskorna för att spendera en vecka i stan när mannen var borta på affärsresa. Nu hade man en dela att ta igen!

Det blev en hektisk vecka med fullbokade dagar (lite väl fullbokade). Måste göra om det snart igen (fick mersmak även om det var lite jobbigt).


En typisk dag i stan´ började kl 05.00 Bebis vaknar med ett gallskrik (han känner inte igen sig), trösta, värma mat, matning, gosa en stund i sängen, hälla upp mat till vovve, byta blöja på bebis, krångla ner bebis i vagnen och ut på rastning av vovve, krångla in oss i hissen och ut genom dörren (samma krångel när vi kommer tillbaka). Bebis blir för varm och skriker i hissen på väg upp. In i lägenheten ta av bebis och vovve och mig själv. Leka med bebis, sätta på kaffe, frukost, blöjbyte, dusch, sminkning samtidigt som jag försöker underhålla bebis, mata bebis. Så blir det samma procedur igen med att krångla på alla kläder, ner i vagn och in i hiss. Ut på stan´ och gå på cafe´ med vänner (blöjbyte på ej barnvänligt cafe´), gå förbi jobbet, åka spårvagn (ett äventyr i sig) Hem lämna vovve, mata vovve, mata bebis, piffa mig och bebis, restaurang med tjejerna, hem, rasta vovve, natta bebis, titta TV, läsa tidning, kl 23.30 stupar i säng.


Den ena dagen gick hissen sönder, vilket resulterade i att jag fick bära vagnen upp och ner i huset. Samma dag stängdes även vattnet av under hela dagen (smärre katastrof för oss) och vovven blev sjuk så jag beställde akut-tid hos min gamla veterinär och när jag kom fram visade det sig att de flyttat! (svettig dag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar