onsdag 10 mars 2010

Jag har en böjelse – Gummistövlar

Ända sedan jag var liten har jag varit förtjust i just gummistövlar.

Det är ett snyggt, praktiskt och bekvämt plagg. Jag är så glad att gummistövlar blivit ”hypade” de sista åren så det nu är lättare att hitta variationer på dessa underbara ”boots”


När jag träffade min kille sa han till mig att – Det är bara i stan som vuxna människor går omkring med stövlar när det knappt ens regnar.


Och det ligger nog nått i det, för när jag traskar runt här på landet i mina neonrosa gummisar så tittar alla lite snett.


Faktum är att inte ens när det ösregnar har ”vuxna” stövlar här på landet! Och i stan är det överdrivet åt andra hållet där kan man se tjejer i gummistövlar en kokhet torr sommardag (men de bara måste visa upp sina nya Hunter).


När vi var i Köpenhamn i höstas och jag hittade två nya par Gummistövlar som jag bara var tvungen att köpa sa min man - Har du inte tillräckligt många!

Om jag hade köpt högklackat tror jag minsann inte att han hade klagat…

Så här intill är en utvald bild ”Veckans Gummistövel”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar