torsdag 4 mars 2010

Strippstång till 10 åring! Lolita i ett sexualiserat samhälle


Vi hade över lite folk på middag i helgen och alla par hade sina barn med sig. Det var riktigt trevligt, om än lite stojigt från och till. Vi hade ett bord till barnen i köket och ett för vuxna i matsalen (så som min farmor alltid hade på släktmiddagarna när man var liten & som jag hatade för jag ville höra vad de vuxna talade om)

När desserten var slut och snackset kom fram satt vuxna och barn tillsammans. En av flickorna fyller 10 år till sommaren och propsade inför alla till sina föräldrar att hon ville ha en strippstång till födelsedagspresent. Givetvis trodde jag att detta var något internt skämt och började gapskratta för jag såg absurda bilder framför mig.

Då vänder sig flickan mot mig med den mörkaste av blickar och säger

Vadå! Jag vill liksom träna upp mina muskler! Hennes mamma säger uppgivet

- Jo hon är allvarlig vi har hört den här önskan ett bra tag nu.

What! Borde inte föräldrarna sätta mer tydliga gränser till vad som är ok och passande och vad som inte är ok?!

Skall en liten 10årig flicka öva poledans hemma!

För några år sedan blev jag chockad över att 12åringar använde stringtrosor. Men en 10åring som sitter uppkurad i sin pappas knä och vill ha en strippstång!

Är det jag som är en gammal moralkärring? Nej tror faktiskt inte det (men inga av de andra paren med barn i denna åldern verkade reagera).

1 kommentar:

  1. Herregud!!! Då är jag också en mossig gammal moraltant, FÖR DÄR GÅR GRÄNSEN!!!!!

    SvaraRadera