torsdag 11 mars 2010

Är det inte typiskt. . .


Är det inte underligt och lustigt det här med när man skall visa något för någon, så funkar det inte just då!

Om man skall visa något så blir det inte så just den gången (men alla andra gånger när ingen ser på blir det ).


Som när en vän till mig skulle demonstrera varför jag inte skulle köpa just den damsugaren som hon hade (en sladdlös som jag tittat på till våran övervåning)

Hon varnade mig för den och skulle visa hur kass den var.

Bara det att just då när hon skulle visa mig så sög den så in i sjutton!


Eller som idag när jag träffade mammagruppen. Just när jag stolt berättat att min bebis, som nu är dryga fem månader nästan aldrig spyr (han har max har spytt 7 gånger i sitt liv vilket är riktigt ovanligt).

Just då..... kaskad spyr han!

Han spyr på sig själv, på min nya tunika,tygstolen vi sitter på osv. (att notera är att jag inte är van att hantera dessa situationer, eftersom min son som sagt aldrig spyr).

Jag kladdade runt med papper och handdukar och framstod såklart som en skrytmamma som bara ljuger… Suck!.... Är det inte bara typiskt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar