tisdag 11 oktober 2011

The morning from Hell

Vissa morgnar är det inte meningen att man skall gå upp helt enkelt!



Sitter just nu uppkrupen på en bänk i en sunkigt tågkur och väntar på pendeln. Det både haglar och ösregnar samtidigt.

Imorse ville varken Lille M, vovve eller jag gå upp ur sängen. Jag tittade på klockan 06:04 och så tittade jag på inomhus termometern 16c (inne!) brrrrr ute var det 3c och regnade. Under täcket var det varmt och mysigt.



Tog tjuren vid hornen och fick upp oss alla tre. Sedan började kaoset. Vovve ville inte ut och kissa i regnet, lille M ville inte äta sin frukost och jag hittade inte cykelnycklarna.

Efter att ha bytt blöja och klätt en vild kille var det dags för nytt blöjbyte och nya kläder. Sedan fick jag inte klä på mig själv för lille M var klängig och inte på humör. Hundmaten spilldes ut, jag sprejade hårspray i ögat sedan spottade busen tandkräm i ögonen på mig när jag borstade hans tänder. När vi hållit på och strulat såhär i nästan två timmar (ja, vi var försenade) skulle vi äntligen iväg. Då öppnar sig himlen och man kan nästan inte kalla det regn när det öser så.



På med poncho, kopplade på vagnen på cykeln och skall just lyfta i lille M när jag ser att han står och hoppar (utan stövlar & regnkläder) i en djup lerpöl!! Suck, men fårpläden i vagnen är ändå redan blöt av allt regn. Bäddar in M i vagnen och cyklar iväg.
Normalt sett tar denna tur med cykelvagn ca 30-40min idag tog den 60min. Min poncho åkte av, lille M försökte rymma ur vagnen tre gånger. En lastbil färgade min röda kappa brun. Motvinden & regnet gjorde inte färden smidigare heller.

Nu är jag rödögd av hårspray & tandkräm. Sminket hänger på trekvart och det ösregnar OCH jag är på väg till körskolan för min allra första körlektion.
Underbara förutsättningar.



Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar