fredag 14 oktober 2011

Cykla till dagis i minusgrader



Oj oj, vad det var kallt att cykla imorse!

När jag bar ut lille M till garaget kikade jag på termometern,

- 3 c Brrr.






Jag stoppade om plutten i vagnen och virade fårpläden runt honom. Sjäv hade jag tunna jeans och tunn regnjacka. Inte bästa kläderna en morgon som denna. Behöver helt klart shoppa lite vinterkläder till mig själv också. Jag har bara tänkt på lilleman och köpt vinteruppsättning till honom. Det blir så lätt att man glömmer av sig själv (typiskt mamma betéende tror jag).


Jag kan säga att kylan "bet" tag rejält på framsidan av låren. Även om jag trampade på förfullt i

8 km så tappade jag känseln.
Det enda som höll sig varmt på min kropp var öronen som jag värmde i dessa snygga "öronvärmare"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar