fredag 5 november 2010

Vampyrer, öppnaförskola & powerwalk


Bonussonen ber mig kvällen innan att sminka/styla honom till Vampyr kommande morgon. De skall ha Halloweenfest på fritids. Självklart antar jag denna utmaning!
Jag rotar fram ett rött sidenörngott som jag klipper om till ett linne. Ett svart sidenpåslakan får agera cape. Har en vit ögonskugga (får bli vitt puder), svart kajal, rouge, svart ögonskugga och rött läppstift (blod).

Kl sju sitter en uppspelt bonusson och tuggar på sin ostmacka samtidigt som jag sminkar honom (det är inte första gången vi gör det här så han vet precis hur han skall titta, blunda osv.) Men det är inte lätt att fånga upp så mycket vit ögonskugga som möjligt för att täcka ett helt ansikte och mannen står stressat och stampar ”han fattar inte grejen” (tycker nog till och med att det är lite jobbigt att hans son vill bli sminkad).

Väl klar med stylingen så är både jag och mitt ”offer” nöjda med resultatet =))
Mannen, vovve och Vampyren ger sig av. Jag matar bebis, slänger på mig kläder och lite smink. Frukost hinns inte med. Vi skall till öppna förskolan (& det har jag sett fram emot eftersom det visade sig vara stängt tidigare i veckan).

Fyrtio minuter rask promenad senare står jag utanför lokalen OCH det är STÄNGT! Igen!
Suck, det blir fyrtio minuter promenad i rask takt tillbaka hem och fast det börjar regna så blir jag inte nedslagen. Jag väljer att se det positiva i situationen. Jag får 80minuter powerwalk före frukost (hur ofta händer det?!). Inte ens när mina föräldrar ringer från Spanien och berättar att det ätit frukost på balkongen i gassande sol, inte ens då blir jag nedslagen utan bara glad för deras skull och för känslan de delar med sig av till mig.

Give thanks for what you are now,
and keep fighting for what you want to be tomorrow.
~Fernanda Miramontes-Landeros

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar