torsdag 25 november 2010

Tapas Galonleggings & Flamenconatter

Spanien i november kan vara klurigt. Ena dagen monsunregn och kyla andra dagen tropisk hetta och varmeslag.
Givetvis lyckas "Stadstjejiga Lantlolla" pricka fel!!
Da stormarna drog igenom Apelsinodlingarna gick jag och fros i liten hallon-klanning (& drog pa mig en forkyldning). Dagarna efter drar jag pa mig ett par svarta gallonleggings och gar ner pa marknaden. Givetvis skall just denna dagen bli den varmaste dagen for november i spanien!! Da kan jag lagga till att mannen skrattat at tva kvinnor som nagra dagar tidigare gatt omkring i liknande leggings en varm dag (dock inte lika varm & svettig som denna blev). Suck!!

Det har med forbjuden frukt kan ha flera dimentioner ;-) Mannen, bebis och jag hade varit pa en skofabrik uppe i bergen. Sa kor vi vilse (eller rattare sagt "vilse" ar en definitionsfraga om du fragar mannen)
I alla fall. Vi passerar en enorm Granat-Appel-Odling och Kleptomanen i mig vaknar till liv! Mannen suckar och skams! Min adrenalinniva skjuter i hojden nar jag springer ut och gor min "kupp" (bilder kommer inom kort). Val tillbaka i bilen med mitt alldeles egna speciella "apple" vander sig mannen om och sager
- Ja, nagon tjuv blir du da aldrig med det tempot!! hahahaha. Samma sekund passerar en herde med sina getter och jag stortar ut fran bilen och forsoker fanga ogonblicket.
Men man lyckas val aldrig fanga ogonblicket!

Medans mannen och jag njuter av ena fantastiska Tapasen efter den andra sa flirtar Bebis med allt och alla. Till hans standard vocabular hor sedan i somras "Hola" till och "killen kan flirta" a'la espania. Han forvanar bade sina foraldrar och spaniorerna.

Paella, Gott eller exotiskmardrom
Mannen & jag alskar att aka pa aventyr nar vi semestrar. Ibland kan det bli for Exotiskt!! Uppe i en by i spanska bergen testar vi deras Paella. Under lunchen kommenterar jag till mannen att det var underliga kycklingbitar jag fick i min paella (mannen haller god min) Senare fick jag reda pa att det var vildhund eller marddjur vi just atit!! uhhh, "to exotic for me"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar