fredag 19 november 2010

Ritualer & Utmaningar

Bebis och jag har en underbar ritual sedan några månader tillbaka. Han vaknar på morgonen intill mig i sängen (eftersom han vaknar på natten och då bär jag in honom till oss). Jag sover, han vrider och vänder på sig, han är vaken och uttråkad.
Hur väcker han då mamma? Jo han pussar och kramar mig till jag slår upp ögonen och när han lyckas väcka mig blir han överlycklig. Det är bara så underbart <3>

Så igår ändrade han plötsligt sin strategi. Jag låg och sussade gott och vaknar plötsligt av en stark smärta och riktigt obehag. Bebis hade blivit irriterad när jag inte vaknade så han körde in sina fingrar i min näsa med en väldig kraft och så långt in det bara gick pressade han in sina fingrar. Aaajj! Mina ögon tårades till och med (ingen skön morgon) Imorse vaknade jag av att han viskade -Mamma, i mitt öra. Mammasjälen blev varm och det var en mysig start på morgonen.




Nu skall jag återgå till packningen (vi åker till Spanien ikväll). Jag skall lyckas få ner mina saker och bebis (alla saker) i ett litet handbagage. Detta blir dagens första utmaning. Dagens andra utmaning blir att försöka hålla bebis lugn under tre timmars flyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar