fredag 7 maj 2010

"The Queen of trash" har blivit Stilikon





Surfar runt i klädbutiker på nätet för att se om jag kan hitta något nytt och roligt (och Ja! Det finns massor!).

Kanske man kan hitta något fynd.

Undermedvetet börjar en fundering växa . . . . .



Senare samma vecka kollar jag runt på några favvo modebloggar.

Den tidigare undermedvetna funderingen börjar formas till en tanke . . . . .



På kvällen klär jag upp mig för middagsbjudning och när jag kikar i spegeln för att fixa till de sista accessoarerna, så stelnar jag till!

- Shit, jag ser ju ut som Peg Bundy! från ”våra värsta år” (married with children).

Peg – ”The Queen of trash” Denna ultra-trashiga kvinna med klädsmak som man skrattat åt tidigare.

Peg är ju värsta stilikonen nu inser jag då


Vad hade jag nu på mig? Stora plastiga örhängen, svarta tights, en Big Tee i

leopardmönster med matchande armband. Röda klackskor och neonrosa nagellack.

Hahahahaha Det VAR Snyggt! Men nu när jag skriver ner det känns det som om jag beskriver signalement på en prostituerad!

Men, men, ni vet ju själva hur modet ser ut.


Peg har allt, hela kittet (om man bortser från håret såklart). Hon har topparna, smyckerna, tightsen, skorna

”U name it”


Har du dålig inspiration nån dag?!

– Kolla in våra värsta år och kopiera stilen ;-)

1 kommentar:

  1. Hahaha! Håller med - hennes klädstil är ju superhet, men kanske inte frisyren... Ser jag nångång ut sådär i håret måste du säga till mig! :)

    P.S. Snygga körsbär

    SvaraRadera