torsdag 27 maj 2010

Det går lika bra med silvertejp ;-)


Bebis börjar bli lite väl rörlig nu (Panik!)

Dags att införskaffa en lekhage a´la 70-tal.

En sån där fin i trä som jag själv hade som barn (har förstått att det bland föräldrar idag råder lite olika meningar om att sätta sina barn i en lekhage). Men jag måste säga att jag är 100% för om man som förälder känner att det är rätt och jag är redo att ta diskussionen med den som känner annorlunda =))


”Now a days” så far bebis omkring i sin gå/spring stol över hela huset (jag har svårt att hinna med). Har redan blivit tvungen att plåstra om mina hälsenor (börjar tror att gåstolsillverkarna är hemliga sadister) Varför skulle de annars göra kanten till gåstolar precis i hälsenshöjd?!!


Igår när jag skulle ut och hämta posten (brevlådan ligger kanske 100m från huset) så lämnade jag bebis i sin gåstol i vardagsrummet med TVn på (Bollibompa). När jag kom tillbaka var det alldeles tyst (anade trubbel). Rusade in i vardagsrummet och där ”står” en överlycklig bebis och kastar jord över hela rummet från en av golvkrukorna. suck! När jag i panik utbrister hans namn, tittar han upp på mig, firar av ett tandlöst leende och tjuter förnöjt. . .


Eftersom jag varannan vecka är ensamstående mamma (mannen är säljare) så kan det vara en del att stå i och ännu har jag inte hittat den där trähagen till bebis.

Så en dag som idag (hektisk, eller rent av hysterisk) så börjar man fundera på lösningar.

Minns från min egna barndom hur pappa sa till mig att silvertejp var lösningen på Alla problem. . . Hmmm, kanske även detta! Eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar