torsdag 20 maj 2010

Back on track – Åter in i Bloggandets värld


Varit inne i en målar/skaparperiod. Så varje ledig stund har ägnats åt måleri. Har avverkat fem stycken verk och håller nu på med ytterligare fyra stycken parallellt med varann. Mannen som inte alls förstår sig på skapandet ”undrade om jag inte kunde måla klart en tavla först och sedan gå på nästa”. Men det fungerar inte så, inte för mig i alla fall. När kreativiteten strömmar ut och det kommer flera olika saker samtidigt blir det naturligt att arbeta med flera
på en och samma gång.

Men så mitt i skapandet uppstod ett problem (jag hade inga fler dukar att fylla, jag brukar alltid ha framförhållning med det, men inte denna gång)
Så Bebis, Vovve och jag tog lite semester i några dagar och har åkt ner till Skåne. Nu har det inhandlats dukar och annat spännande också. Vi har nämligen varit på bonnauktion och ropat in några riktigt fina fynd (foton kommer inom kort).

Enda problemet nu är att alla mina färger är hemma. Så nu sitter jag med massa dukar fast utan varken penslar eller färg (man kan inte få allt här i världen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar