lördag 9 juli 2011

inget problem för en småbarns morsa






Igår bestämde min syster och jag att hon skulle ta med Bebis till mina föräldrar i Skåne.


Så idag vid ett hämtade hon honom. Fantastiskt, ett helt dygn med lugn & ro, var min första tanke. Och det är ju sjukt-lyxigt!
Sedan- Shit, vad gör jag nu!?

Då slog det mig att förutom alla "passa på saker" jag vill göra så finns även alla "borde göra".
Tok-panik här gällde det att få ut mesta möjliga av min lediga dag. Började med att sätta mig i solen i trädgården med senaste numret av Mama, underbart!


Men det tog inte lång tid innan jag var uppe och klippte bort ogräs framför Ateljén. När jag ändå var uppe så passade jag på att fylla på vattentunnorna och vattna i växthuset. Sedan satte jag mig nöjt ner och fortsatte bläddra i tidningen. Men, Jag har svårt att "göra ingenting" . Är inte van vid det längre, blir rastlös & känner mig lat. Eller jag har nog alltid haft svårt för att "göra ingenting" men det har blivit värre sedan jag blev mamma. Kan jag effektivisera så gör jag gärna det.


Ni vet när man kissar och inte kan låta bli att göra rent handfatet samtidigt :-/ typiskt kvinnligt tror jag.

Så jag gick in, satte på en maskin tvätt, lagade lunch, vattnade blommorna, hängde upp tvätt och letade roliga bakrecept. Tillslut tog jag mig tid att lägga mig ner och sola på altanen. Men säg den lycka som varar. Solen gick i moln!



Men detta är inget problem för en effektiv småbarns morsa. Jag fiskade upp min "brun utan sol" ur necesseren och fixade lite fake blake. nu går jag omkring och luktar sojaflaska, Men benen blir fina ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar