fredag 8 juli 2011

Det är nu du bygger dina minnen



Visst är det sommar & semester när man kan prenumerera på en morgontidning och faktiskt hinna läsa den till kaffet.


Att inte behöva stressa iväg till jobb och dagis under skrik och protester utan bara kunna sluta ögonen och låta frukosten få ta sin tid.
Tänk att det är denna period vi befinner oss i nu, som vi går och längtar efter resten av året.


Så stressa nu inte igenom er semester utan NJUT och var närvarande med alla runt om, familj och vänner. Det är nu du får minnena du lever på under den kalla delen av året.


När jag känner mig lite nere & stressad så tänker jag på den där underbara frukoststunden min familj fick förra sommaren i frankrike. Semestern var ganska kaotisk i sig (typisk semesterpress). Men då, inne på den där gården i Bourgogne, där infann sig lugnet. Vi var närvarande och alla njöt.


Har förstått i efterhand hur mycket den där timmen betydde för oss och att vi laddade våra batterier.


(Min underbare man & Bebis som tar det lungt under frukost i frankrike)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar