fredag 29 juli 2011

Djuriska upplevelser

Igår stannade vi till i Odense & bestämde oss för att besöka deras Zoo.


Mannen & jag ville visa Bebis alla vilda djur och ge honom ett fint semesterminne.
Men vår visit tog sig en oväntad vändning och nu är Bebis livrädd för stora djur (speciellt pelikaner).


Känner inte ni också hur barnet inom en vaknar till liv när man är nära djur. Så är det för denna djur-älskande morsa i alla fall!





Igår strosade vi runt på Odense Zoo och upplevde tigrar som morrade oss upp i ansiktet, vi såg schimpanser utföra smarta trix, giraffer galoppera och vi mötte en stor pelikan som var på rymmen.

-Åh, vad roligt! Nu kan jag ta riktigt nära kort. Utbrister jag förtjust och uppmuntrar Bebis att titta när hans
modiga mamma går fram till den stora "pippin".
Men, Tjohej, så tokigt det blev!
Det slutade med att herr pelikan blev förbannad och gick till anfall! Bebis såg sin "modiga" mamma tjuta som en 13åring och springa för att ta skydd :-/ halvbra!
En mycket chockad och omtumlad bebis satt bestämt kvar i vagnen resten av besöket men hans barnsliga mamma var alldeles fnittrig & uppspelt.


Ohps!


Hjälp, spriiing!



Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

1 kommentar:

  1. Åh underbara Zoo i Odense =) Min farmor bodde bara några minuters promenad därifrån så jag har många härliga minnen från just Zoo i Odense =)

    SvaraRadera