onsdag 7 juli 2010

Pa Semester genom Europa

Sa satt vi "antligen" dar ihoptrangda i en fullastad bil. AC'n pa hogsta lage i ett 36 gradigt Europa 300 mil enkel vag. Slutdestination Spanien med sol och bad i nagra veckor.
Som jag anat/fruktat sa ar det ingen dans pa rosor att resa pa detta satt med en 8-manaders bebis och en otalig/obstinat 8-aring (rattare sagt en resa "from hell" tills vi antligen natt varat mal).

Sex dagar in pa var resa och vi har redan "nastan" fatt bensinstopp, tagit in pa ett alldeles for dyrt Hotel, brakat om pengar, svettat ihjal oss, varit pa sjukhus med Bebis, kort fel/vilse (defenitions fraga "fniss"). Brannt oss kraftroda, haft "serious" mobilproblem, kissat i dike infor laskiga langtradarchaffisar och med rattor springandes runt benen (eller ok, det var EN mus, men anda!)
En bilsemester som sig bor, eller?!
Nej det handlar om vilka "glasogon" du tar pa dig for dagen. Man har ju alltid ett val hur man valjer att se pa saker och ting.

Nu har vi antligen natt vart mal (Spanien) och vi har det ganska gott anda ;-)
Eller vad sags om detta:
Efter frukost tog bebis och jag ett dopp i polen, strosat runt pa stan och sitter nu kl 15.00 och dicker ett glas rott pa balkongen i gassande sol medans bebis och mannen tar siesta. OK, bilden stors en aning av att 8-aringen sitter intill mig och spelar natt "krigsspel" pa sitt GameBoy (ljudet av bazokas och missiler stor "bilden" en aning). Men jag skall inte klaga. Ikvall skall mannen grilla medans jag skall sitta i kvallssolen och mala vidare pa min senaste tavla (Cavan ligger redo i frysen) och livet ar ganska skont i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar