lördag 24 juli 2010

Charmen med att bo på landet, Or NOT!


Det skulle bli en romantisk kväll.
Det var semester, ljummen sommarkväll, lycka i magen, solbrända axlar, bra dag, bra känsla, bra musik. Mannen snickrade på min ateljé, Bebis och Vovve sussade (äntligen) intill varann, jag lagade mat, drack lite vin, lyssnade på blues och livet kändes allmänt underbart. . .TILLS jag öppnar kranen för att skölja av mina lök-stinkande händer. Vattnet var slut! Inte en endaste droppe nådde mina händer! Och då vill jag tillägga att min man snickrat i sommarvärmen en hel dag och jag hade städat övervåningen och svettats (big time)!
Men bara att inse. Verkligheten gjorde sig påmind, brunnen hade torkat ut!
Charmen med det underbara somriga landet tog en stört-dykning! OCH längtan till det okomplicerade stadsboendet blev allt starkare.
De Pessimistiska eller realistiska glasögonen åkte rask på: Tvätthögen växte, Disken låg i travar, en svettig & ofräsch kvinna & man var i stort behov av en dusch. OCH som att inte detta skulle vara nog så spydde Vovven (upp godiset jag köpt till honom tidigare på dagen) mitt på det nypolerade parkettgolvet och Bebis fick diare.
BTW, tro inte att man kan spola på toaletten när inget vatten finns i huset, ohh no!
Romantiken och idyllen av att bo på landet befann sig ljusår från mig vid det här laget.

Slutet gott, allting gott .
Faktum återstod fortfarande, mannen hade kommit långt i ateljé bygget idag, övervåningen i vårt hus var skinande rent (nästan), bebis & vovve sov gott nu OCH vi hade en grym middag framdukad inför oss. Vad kan jag säga, Stearinljus ”grejar” det mesta! Rätt som det var (i all vår ”missär”) så infann sig romantiken ändå på nått sätt ”det var ju ändå semester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar