fredag 29 januari 2010

Stadstjej blir lantlolla – Förvandlingen

Från partyliv i stan till fågelkvitter på landet.
Egen ljuvlig lägenhet i centrala stan´ till renoveringshus mitt ute i ingenstans
Rödvinsnätter och grymma spelningar blev stora mängder kaffe och babyskrik.
Från att ha kunnat slänga sig på närmsta vagn måste nu denna körkortslösa brud tigga skutts eller ta sin nyinköpta mopedbil flera kilometer för att ens nå huvudvägen.
Från att ha varit Jag min lilla hund & katt i stan, blev det en man, en bonusson, min hund, min nyfödde knodd och jag på vischan.

Fast allt har ju sin charm. Även om jag saknar min centrala boning ibland så älskar jag mitt växthus, friheten och den porlande bäcken utanför sovrumsfönstret.
Och även om de inte blir lika ofta så kan man ibland styra upp härliga rödvinskvällar eller gå på något spännande vernissage.
Och det finns inget jag skulle byta ut mot mitt underbara hjärtegryn … även om han skriker ibland ”love”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar