fredag 19 februari 2010

Surdegsbröd & kaffenjutning


Har gett mig in på konststycket att baka surdegsbröd. Skall ju tillägga att när jag satte igång igår inte hade en aning om att baket tar fem dygn! Men men… Det är ganska spännande det här. Resultatet skall i alla fall bli något liknande bilden här intill.


Eftersom jag var så sugen på nybakat till frukost idag så satte jag in en degsatts i kylen över natten (med vanligt "snabb-bröd").

Nu har klockan redan hunnit bli tio (fast jag varit uppe med sonen sedan kl 06.00 i morse så har jag ännu inte fått i mig frukost. Äntligen har jag slängt in frallorna i ugnen, bebisen sover middag och jag fick tid att sätta mig ner och avnjuta en härlig kopp svart kaffe. Me like!

Kaffe är verkligen en mammas "drog".

Det är guld värt när man äntligen får den där lilla stunden av stillhet och kan njuta av en kopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar