måndag 21 november 2011

Sova!? Ja, just det!

Intill mina fötter ligger i skrivande stund en hårig, snarkande liten vovve. Lille M ligger bredvid mig och har äntligen somnat (22:10) han har rivit runt i huset sedan jag hämtade honom från dagis.

(idag åkte vi buss hem, ett äventyr för lille M)


Det finns ingen ände på energin i den lilla kroppen. Trodde han skulle varit tröttare idag Eftersom det var över en vecka sedan han var på dagis sist. Men inte då.
Vi har målat, spelat boll, lekt med garaget, lagat mat, klippt naglar (han gillar faktiskt när jag klipper hans naglar). Sedan har vi busat runt med vovve, pysslat med en apelsin, läst bok, pratat massor, sett på tv (2 min, tålamod saknas) och testat flera olika "nattnings-cermonier".


Det slutade med att jag bar upp honom till sovrummet och la mig intill. Då somnade han.

Man hinner inte riktigt med sig själv. knappt man hinner tänka och nu har hjärnan gått och lagt sig så nu är det svårt att få något gjort.
God natt gott folk



Stadstjej blir Lantlolla via Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar