måndag 3 januari 2011

Testar Cliniderms produkter

Efter julhelgen damp det ner ett paket i brevlådan från Buzzador med härliga produkter från Cliniderm.

Perfekt eftersom huden är extra torr under vintern och kan behöva all hjälp som finns. Cliniderm har en klimatblandning som kombinerar tre fuktbindare som gör att huden håller sig lagom fuktig upp till 24 timmar efter att du använt dem.


Ett stort plus är förpackningen som har en hygienisk pump så att inga bakterier kommer ner i krämerna.

Cliniderm är från ACO & går därmed att köpa på Apoteket & är ”Anti-age hudvård för kvinnor i Norden”.

Självklart ska du få chansen att testa produkterna. Så nedan har jag en tävling tillsammans med Cliniderm och Buzzador.
Lottar ut 4 st kit från Cliniderm värda 200 kr/st
Recension av Cliniderms produkter

- ACTIVE PTORECTION DAY CREAM
"dagkräm med antioxidanter som ett aktivt skydd mot skadliga fria radikale. Förbättrar hudens fuktbarriär för att lättare stå emot yttre påfrestningar. Lämnar huden mjuk & len & med ny spänst. Passar normal hud".
Rek.pris: 229 kr
Även om den är för normal hud så funkar den bra på min torra hud. Mitt ansiktet blir lent & jag får inga torra fläckar i ansiktet. Och de bästa av allt är att ansiktet inte känns fet eller ser fet ut. Luktar gott också!

- AGE DELAY SERUM,
"dubbelverkande formula som ger omedelbar jämnare & slätare hy, samt ökad spänst & elasticitet över tiden. Serumet stärker hudbarriärerna & motverkar ålderstecknen. För optimal effekt använd dagligen under dag- & nattkrämen. Passar Normal till torrhud".
Rek.pris: 249 kr
Om det är fukt man behöver så är det här en ypperlig produkt som hjälper till att behålla fukten i huden. Att den dessutom ger en mer eller mindre visuellt utslätande effekt är ett plus.

-ULTRA SOFT CLEANSING MILK
"En lätt rengöringsmjölk som effektivt avlägsnar smuts och make up samtidigt som den bevarar hudens fuktbarriär. Lämnar huden mjuk och len. Med parfym. Innehåller vårdande Provitamin B5".
Rek. Pris 99 kr
Den har en skön konsistens och är lätt att tvätta bort. Resultatet blir en mjuk och rengjord, men fortfarande relativt återfuktad hud. Precis det jag förväntar mig att en rengöringsmjölk ska leverera.

Tävling
För att vinna behöver du bara göra två enkla saker
1/ Svara på tävlingsfrågan nedan (maila svaret till hannawolter@hotmail.com).
2/ Lämna en motivering till varför just du ska vinna i kommentarerna nedan.

FRÅGA:
Vad är Cliniderm speciellt utvecklat för? (ps. svar hittar du på Cliniderms hemsida)

I paket finns 6 små behållare för ett värde av 200 kr.
- Active Protection Daycreme 5 ml,
- Age delay Serum 2 ml
- Ultra Soft Cleansing Milk 5 ml
- Barrier Reapir 5 ml (skyddar stram & torr hud)
- Optimal Strernght Night Cream 5 ml
- Ideal Balance Skin Tonic 5 ml (ansiktsvatten)

Tävlingen kommer att avslutas den 22 januari.

13 kommentarer:

  1. Jag borde vinna för att jag alltid har sån himla otur i tävlingar, jag har säkert varit med i hundratals tävlingar men aldrig vunnit något. så den här gången hoppas jag på lite tur! :)

    SvaraRadera
  2. På vintern när min hud spricka
    Kanske du denna till mig kan skicka
    Och jag blir mjuk och len
    och slipper lida men.

    SvaraRadera
  3. Jag är en tjej som ligger inne i lumpen, och vid denna årstiden är vi mycket ute i fält. Min hud blir vansinnig på mig och jag detsamma mot den. Det blir torrt och börjar bilda pansarhud när vi är i sträng kyla hela tiden. Denna serien hade jag gärna velat vinna för att försöka få bort mina problem. Om 1 ½ vecka ska jag ut i fält igen och det tar kol på mig att veta hur huden kommer reagera. snälla hjälp!

    SvaraRadera
  4. Då min hud är känslig och klen,
    behöver jag något som gör den mjuk och len.
    Jag hoppas på att vinna ett paket så fint
    så min hud slipper lida pint

    =)

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte faktiskt ge detta till min mamma ifall jag nu skulle vinna. min mamma är en sån som aldrig unnar sig själv något utan bara tänker på andra, därför är jag övertygad om att hon skulle bli superglad av detta!

    Mvh Erika Nyberg

    SvaraRadera
  6. Jag har mailat dig och jag skulle bli så glad om jag vann då jag just startat ett köpfritt år och detta skulle ju lyxa till min tillvaro enormt.
    /Charlotte H

    SvaraRadera
  7. Efter det mina barn jag fått
    jag ej unnat mig något flott.
    Detta paket tycks
    vara ett paket med lyx
    och jag hoppas nu jag detta paket kan vinna
    så att jag igen kan bli en fräsch kvinna!

    elizabeth_johansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Alexandra Vidén4 januari 2011 kl. 23:12

    Julen kom och julen gick,
    inget hudvårdset jag fick.
    Kinden är narig, torr och sjuk,
    önskar att den vore len och mjuk.
    Cliniderm är lösningen på problemen mina,
    hela mitt ansikte skulle börja flina,
    om jag kräm, milk och serum fick använda,
    snälla, Hanna, vore lycklig om du ett paket till mig sända.

    SvaraRadera
  9. Jag är med!!

    Har mailat dig, här är min motivering:
    Jag har testat massvis med produkter och lagt ner massvis med pengar på min hy... den påverkas jättemycket av klimatet här och blir liksom yttorr (speciellt på vintern). Jag tycker inte att något har funkat hitills. Jag skulle jättegärna vilja vinna det här kitet eftersom att det skulle ge mig en chans att få testa Cliniderm - så att jag kan se om det funkar på mig utan att behöva lägga ut en massa pengar på själva testandet!

    Kram//Malin

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Om ögonlocken flyttar på sig när man sätter på ögonskugga och kråkfötterna vid ögonen spretar mer än fransarna inser man att man behöver NÅGOT. Hoppas få prova Cliniderm, för att se om det är det något som jag så väl behöver.

    Må gott!

    SvaraRadera
  11. Jag vill gärna vara med och hoppas på lite tur.
    Jag har precis blivit 4 barns mamma. Älskar livet som mamma, dock så tar det mycket tid från en, vakna nätter och aktiva dagar gör inte att huden mår allt för bra speciellt inte nu när det är vinter. Jag skulle gärna vilja få unna mig lite lyxig hudvård och få känna sig som en kvinna och inte bara som en mamma.
    HÅller mina tummar!
    Ha det så bra!
    /Aurora

    SvaraRadera
  12. Huden behöver sin vård
    särskilt när vintern blivit hård
    Ålderstecken börjar ge sig till känna
    jag hoppas jag har tur och vinner denna.

    SvaraRadera
  13. Min hy har med åren blivit känsligare för dessa kalla, torra vintrar, men det är svårt att hitta bra produkter som verkligen hjälper. Just nu är jag mitt uppe i renovering och målning av vår nya lägenhet och när allt fokus ligger på vilken färg väggarna ska ha och var möblerna ska stå, har jag märkt hur lätt det är att glömma bort att sköta om huden som blir snabbt blir torr och fnasig. Jag är väldigt nyfiken på att testa om Cliniderms produkter kan hjälpa mig hålla huden ung och fräsch!

    Hoppas på tur!

    Mvh Elin
    (ellebellejul@gmail.com)

    SvaraRadera